У Блок галерији у петак, 11. августа у 20 часова, отварање изложба „Невеста и њени просци, свучени до гола. Баш!“, аутора Николе Шиндика

У Блок галерији, Јурија Гагарина 221, петак, 11. августа с почетком у 20 часова, биће отворена изложба „Невеста и њени просци, свучени до гола. Баш! (енциклопедија опетованих случајности)аутора Николе Шиндика.

 Никола Шиндик, рођен  је 1958. године у Земуну. Књижевник је и мултимедијални ликовни уметник. Члан  је УЛУС-а и УКС-а и потпредседник Уметничког савета УЛУС-а у два мандата. Члан  је Суда части УЛУС-а у једном мандату. Уредник пратећих програма Међународних сусрета писаца УКС 2007 – 2010.

Изложба ће бити отворена до 23. августа 2023. године.

Изложбе :

Које убио Бамбија? (са Миленком Михајловићем), Срећна галерија СКЦ, Београд 19976.

Три Шиндика терају инат, Срећна галерија, СКЦ Београд, 1998.

Песме без речи, Галерија УЛУС, Кнез Михаилова, Београд, 2001.

Ко сам ја?, Галерија Циркус, СКЦ Београд, 2002.

Папиркаменмаказе, Галерија Стара капетанија, Земун, 2004,.

Отварања (ауторски пројекат), Галерија Стара капетанија, Земун, 2006.

Српска књига живих (ауторски пројекат), Браила, Румунија, 2007.

Будни снови бесани дневници (ауторски пројекат), ДК Студентски град, Београд, 2007.

Сликовни речник (ауторски пројекат), Галерија Икар, Земун  2008.

Двосмерност (ауторски пројекат), Галерија Икар, Земун  2009.

Лице ствари (ауторски пројекат), Галерија Икар, Земун  2010.

Танго соло, Галерија Стара капетанија, Земун, 2010.

Сећања.Снови. Привижања. (Са Миленком Михајловићем и Слободаном Боком Костадиновским), Галерија УЛУС, Београд, 2015.

Плаштаница (ауторски пројекат), Галерија Прогрес, Београд 2016.

 

Књиге:

Папир камен маказе, Плато, Београд, 2004.

Књига отварања, СКД Зора Книн-Београд, 2006.

Но пасаран, Градац, Рашка, 2009.

„Невеста и њени просци, свучени до гола. Баш!“ је ликовна поема, заправо једна целина, један рад, сачињен од 102 (1 + 101) „стихова“. Централни објекат је невеста, са наглашеним атавистичким садржајем, која непрестано сагорева, а око ње су њени просци (101), „свучени до гола“, до смрти (рамови малог формата).

Манипулација кичом се огледа у избору објеката (рамови и објекти) као и у оликовњавању (боливудски пастиш), што све чини ову веселу дистопију пријемчивом и препознатљивом

у њеним јасним синапсама са пиковима стварности и популарне историје. Сам назив изложбе-пројекта је  призив на ликовни стандард, адаптиран на лексику таблоидног реалитета.

Испод тог егзистенцијалног гламура вибрира основна тема, вечити напети однос ероса и танатоса, који се, пак, једно у другом ра-стварају, једно кроз друго оснажено остварују.