Трибина „Како да школа подржи развој детета“

slika slika slika

У сали 1 ГО Нови Београд одржана је трибина под називом „Како школа да подржи развој детета“ коју је организовао општински Центар за бригу о старима, деци и особама са инвалидитетом „Нови Београд“ у партнерству са Организацијом „Помоћ породици“ у сусрет обележавању Међународног Дана толеранције.

Трибина је организована са циљем да се скрене пажња шире јавности а посебно наставника, педагога, учитеља и родитеља о значају образовања детета које подстиче његов укупан развој. Нови стил живота и брзина промена у савременом друштву рађају све више изазова у образовању и васпитању деце како пред родитељима тако и пред школом. Пораст вршњачког насиља и депресивних стања код деце и младих је алармантан знак да школа мора да преиспита своју улогу и обогати васпитно-образовне садржаје додатним садржајима који подстичу толеранцију, креативност и хуманост код деце.

Испред домаћина  општинског Центра за бригу о старима, деци и особама са инвалидитетом „Нови Београд“ присутне је поздравила директорка Центра Милка Миловановић-Минић и отворила трибину  нагласивши да „ толеранција није ни повлађивање ни равнодушност већ поштовање широког спектра култура и хуманости и представља признање универзалних људских права и слобода других. Ова трибина је само део активности општинског центра у недељи толеранције коју посвећујемо нашим најмлађима уједно и носиоцима позитивних промена у друштву и школи као месту где се они образују и развијају у слободно мислеће, самосвесне и толерантне младе људе. “

Испред организације „Помоћ породици“ учесницима се обратио др Стеван Несторов и истакао значај укључивања шире заједнице у процес образовања и васпитања деце.

На трибини је говорио проф.др Светомир Бојанин еминентни психијатар за децу и младе, утемељивач неуропсихолошког приступа и реедукације психомоторике код нас и дугогодишњи професор неуропсихологије на Медицинском и Дефектолошком факултету.

Учесници трибине међу којима су били наставници, учитељи, родитељи и студенти различитих факултета су имали прилику да чују више како о генези развојних проблема и поремећаја код деце,  тако и о разлозима ескалације вршњачког насиља у школи и превентивнин мерама како да школа не постане болест а образовање извор агресије.

Проф. Бојанин је кроз двочасовно предавање дао бројне смернице у раду присутним учитељима и наставницима и објаснио како школа може да подржи развој детета на квалитетан и толерантан начин уважавајући различите потребе деце и како уз стрпљење и љубав деца уче и поштују своје наставнике, родитеље и своју околину.