У општини Нови Београд представљен дигитални програм услуга за грађане Писарница и еПисарница
У Градској општини Нови Београд данас је представљена дигитална мрежа Писарница и еПисарница, Министарства државне управе и локалне самоуправе, која ће грађанима омогућити електронско подношење и решавање административних услуга.
Умрежавање органа државне управе, под мотом „Држава на дугме“, представили су у име домаћина председница општине Нови Београд Ивана Николић, министарка државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић и в. д. директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Милан Латиновић.
Ивана Николић је истакла да је Општина Нови Београд с поносом домаћин догађаја којим се најављује убрзање дигитализације и електронских услуга и да то није случајно, јер највећи број регистрованих еФирми , али и еГрађана долази управо са наше општине.
Председница се у име свих грађана захвалила Министарству државне управе и локалне самоуправе које је обезбедило средства за реновирање шалтер сале у општини и додала да је нови дигитални програм усмерен на то да грађани што мање времена проводе чекајући ред на шалтерима.
-Свесни смо да привредници али и грађани већ користе многобројне сервисе електронске управе и да највише цене своје време, па га поштујемо и ми – рекла је председница општине и додала да се сада сви поступци који се спроводе у локалној управи могу спроводити онлајн, али да ће грађани и даље моћи да поднесу захтеве у папирном облику.
Пре обраћања медијима на шалтеру општине презентован је начин коришћења дигиталног система са странкама, од којих је један грађанин поднео захтев за дечији додатак Секретаријату за социјалну заштиту Града Београда, док је у другом случају реч била о привреднику који је решавао питање дозволе за отварање летње баште у кафићу.
Ивана Николић је нагласила да остаје могућност да се поднесу захтеви намењени другим органима управе, пре свега градским секретаријатима и министарствима али и другим државним органима, тако да нема потребе да грађани Новог Београда одлазе у други део града.
-Захтеви грађана биће по службеној дужности скенирани и послати на праву адресу кроз систем Писарница – изјавила је Ивана Николић, а свако ко то жели и на шалтеру ће моћи да се региструје као еГрађанин и да преузме параметре за сертификат на мобилном уређају.
Министарка државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић је рекла да је дигитализација управе једна од кључних реформи у раду Владе Републике Србије и додала да се данас више од 2.000 поступака може реализовати путем услуге еПисарница на порталу еУправа.
-Држава мора да буде доступна корисницима 24 сата, седам дана у недељи, 365 дана у години. То је захтев модерног доба и предуслов нашег даљег напретка у реформским процесима који су започети – рекла је Жарић Ковачевић.
Системом еПисарница на Порталу еУправа смањује папирологију а грађани неће морати да троше време и чекају у редовима.
Милан Латиновић в. д. директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу је истакао да је израда софтвера трајала две године да је систем Писарница омогућио повезивање 400 органа управе, али и е-архива који ће осигурати да се документација безбедно чува у електронском облику.
Грађани како је истакао не морају да знају тачан назив поступка и ко је надлежан за његово спровођење. Обавештења о статусу добијаће у реалном времену, уз обавештења путем имејла или СМС-а, а предмет ће бити достављен у еСандуче.