ДРУГИ ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ДОДЕЛУ ПОМОЋИ ПОВРАТНИЦИМА ЗА КУПОВИНУ СЕОСКЕ КУЋЕ
На основу става II Решења председника Градске општине Нови Београд бр.
XII-020-1/2024-231/1 од 25.09.2024 године Комисија за избор корисника помоћи за побољшање услова становања повратника по основу Споразума о реадмисији кроз доделу помоћи за куповину сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности (у даљем тексту: Комисија) и члана 12. став 1 Правилника о раду Комисије број: XII-020-1/2024-231 од 25.09.2024 године (у даљем тексту: Правилник), а у вези са Уговором о сарадњи на реализацији помоћи за побољшање услова становања повратника по основу споразума о реадмисији, кроз куповину сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности за становање, закљученог између Комесаријата за избеглице и миграције (у даљем тексту: Комесаријат), и Градске општине Нови Београд (у даљем тексту: Општина), заведеног код Комесаријата за избеглице и миграције под бројем 9-9/527 од 23.07.2024. године, а код Општине под бројем X-020-264 од 23.07.2024. године, Комисија дана 05.11.2024. године расписује
ДРУГИ ЈАВНИ ПОЗИВ
повратницима по основу Споразума о реадмисији који живе на територији Градске општине Нови Београд, за доделу помоћи за куповину 1 (једне) сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности
I Предмет јавног позива
Други јавни позив за доделу помоћи повратницима по основу Споразума о реадмисији који живе на територији Градске општине Нови Београд, за куповину 1 (једне) сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности за становање, намењене побољшању њихових услова становања (у даљем тексту: Помоћ).
Помоћ је бесповратна и одобрава се за куповину сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности за становање, при чему максимални износ средстава по породичном домаћинству повратника по основу споразума о реадмисији, који живе на територији Градске општине Нови Београд, износи 1.950.000,00 динара.
Изабрани корисник Помоћи може да учествује сопственим средствима у купопродајној цени сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању у максималном износу до 50% од износа наведеног у претходном ставу, а који се одобрава за куповину сеоске куће са окућницом односно одговарајуће непокретности намењене становању.
II Услови за избор корисника
Подносилац пријаве на јавни позив за куповину сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности (у даљем тексту: Подносилац пријаве) и чланови његовог породичног домаћинства треба да испуне следеће услове:
1) да је Подносилац пријаве евидентиран као повратник по основу споразума о реадмисији, или поседује документацију којом доказује боравак или добровољни повратак из земаља ЕУ.
2) да имају боравиште/пребивалиште на територији Општине, у моменту објављивања Јавног позива;
3) да не поседују непокретност којом могу да реше своје стамбене потребе;
4) да нису обновили, отуђили, поклонили или заменили непокретност на територији Републике Србије или друге државе, а којом би могли безбедно да реше своје стамбенe потребе;
5) да нису корисници другог стамбеног програма за побољшање услова становања, којим би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;
6) да немају приходе којима би могли да реше своје стамбене потребе;
7) да сеоска кућа са окућницом односно одговарајућа непокретност намењена становању којом Подносилац пријаве подноси пријаву на јавни позив испуњава основне услове за живот и становање и да су предметна сеоска кућа и земљиште на којој се иста налази односно одговарајућа непокретност намењена становању уписана у катастру непокретности на име продавца и без терета, осим уколико је реч о забележби обавезе плаћања накнаде за пренамену земљишта, уколико постоји право стварних службености на непокретности која је предмет купопродаје и другe забележбe правних чињеница које за исход немају престанак или пренос стварних права на предметној непокретности;
8) да је сеоска кућа са окућницом односно одговарајућа непокретност за коју Подносилац пријаве подноси пријаву на јавни позив уписана у катастру непокретности као:
– непокретност која је преузета из земљишних књига или
– непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи или
– непокретност изграђена са грађевинском дозволом за коју је издата употребна дозвола или
– непокретност уписана по Закону о озакоњењу објекта или
– да је предметна сеоска кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању у поступку легализације, односно озакоњења који још није завршен, а да је на земљишту на коме се налази сеоска кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању за коју Подносилац пријаве подноси Пријаву на јавни позив дозвољена индивидуална стамбена градња;
9) да нису у крвном, адоптивном или тазбинском сродству са продавцем предметне непокретности и
10) да нису на Коначној листи реда првенства у другим програмима за трајно решавање стамбене потребе.
Поступак легализације, односно озакоњења из става 1. тачке 8) овог члана мора бити завршен најкасније до доношења Предлога листе корисника за доделу помоћи повратницима по основу споразума о реадмисији са листом корисника рангираних према реду првенства на основу испуњености услова и броја освојених бодова (у даљем тексту: Предлог листе).
III Мерила за избор корисника
Ред првенства за доделу Помоћи утврђује се на основу броја бодова које Подносилац пријаве на Јавни позив за куповину сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности за становање (у даљем тексту: Јавни позив) оствари, а према следећим мерилима:
1) Број чланова породичног домаћинства: по члану породичног домаћинства – 10 бодова.
Максималан број бодова који се може добити на основу овог мерила износи – 50 бодова.
2) Породично домаћинство чији је члан настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије: по настрадалом или несталом члану – 20 бодова.
3) Број малолетне деце у породичном домаћинству:
(3.1) породично домаћинство до двоје малолетне деце – 10 бодова;
(3.2) породично домаћинство са троје или више малолетне деце – 20 бодова;
4) Број малолетне деце или деце на редовном школовању у једнородитељском породичном домаћинству:
(4.1) домаћинство са једним дететом – 10 бодова;
(4.2) домаћинство са двоје деце – 20 бодова;
(4.3) домаћинство са троје или више деце – 30 бодова.
5) Породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју: по породичном домаћинству – 20 бодова.
6) Стамбена ситуација подносиоца захтева и чланова његовог породичног домаћинства:
(6.1) породично домаћинство смештено у колективном центру – 10 бодова;
(6.2) породично домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско-санитарних услова – 20 бодова;
7) Материјални положај породичног домаћинства:
(7.1) породично домаћинство са приходима већим или у висини од 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије по члану – 10 бодова;
(7.2) породично домаћинство са приходима испод 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије по члану – 20 бодова.
Приликом бодовања пријава по тачки 7) овог члана приходи се обрачунавају по члану породичног домаћинства, а бодови додељују породичном домаћинству. Максимални број бодова који може бити додељен породичном домаћинству по овом основу је 20.
8) Смањење или губитак радне способности или телесно оштећење:
(8.1) по основу смањења или губитка радне способности подносиоца захтева или чланова његовог породичног домаћинства:
– ако постоји делимична радна способност – 10 бодова и
– ако постоји потпуни губитак радне способности – 20 бодова.
(8.2) по основу телесног оштећења подносиоца захтева или чланова његовог породичног домаћинства:
– за телесно оштећење од 100% – 20 бодова;
– за телесно оштећење од 90% – 15 бодова и
– за телесно оштећење од 80% – 10 бодова.
Ако код истог лица постоји смањење или губитак радне способности и телесно оштећење, Комисија приликом бодовања узима у обзир оно мерило на основу кога то лице добија више бодова и бодује се по члану домаћинства са телесним оштећењем или губитком радне способности.
9) Болести од већег социјално–медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.), у складу са прописима о здравственој заштити: подносилац захтева или чланови његовог породичног домаћинства – 20 бодова.
Ово мерило се примењује по члану домаћинства ако подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства нису бодовани по основу тачке 8) подтач. (8.1) и (8.2) овог члана.
Уколико се подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства наведени у пријави бодују по основу болести, бодови се додељују за подносиоца пријаве и сваког члана породичног домаћинства који има болести од већег социо-медицинског значаја.
10) Регистровано сеоско газдинство – 20 бодова.
Бодови по основу овог мерила додељују се уколико подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства имају регистровано сеоско газдинство.
IV Потребна документација
Подносилац пријаве на Јавни позив за себе и чланове породичног домаћинства доставља следеће доказе:
1) Уредно попуњен и потписан образац Пријаве;
2) Документацију којом доказује боравак у земљама ЕУ или документацију којом доказује добровољни повратак из других земаља ЕУ
3) Фотокопију личне карте (обе стране), односно очитане личне карте ако је у питању биометријска лична карта са чипом, за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година;
4) Доказ о стамбеној ситуацији Подносиоца пријаве и чланова његовог породичног домаћинства:
– за домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско- санитарних услова-изјава оверена код надлежног органа
– за лица која бораве у колективном центру – потврда повереника Општине да су лица евидентирана да бораве у колективном центру;
5) Изјаву оверену код надлежног органа да Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства: не поседују непокретност којом могу да реше своје стамбене потребе; да нису обновили, отуђили, поклонили или заменили непокретност којом су могли да реше своје стамбене потребе; да нису корисници другог програма за побољшање услова становања или повратка којим би могли или су решили своје стамбене потребе; да нису у крвном, адоптивном или тазбинском сродству са продавцем предметне
непокретности;
Наводи из изјаве биће предмет провере од стране Комисије;
6) Доказ о приходима:
– Потврда о незапослености из Националне службе за запошљавање за незапослене чланове породичног домаћинства регистроване у Националној служби за запошљавање, и то у месецу који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив; у случају да се ради о незапосленом члану породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, потребно је доставитили личну изјаву оверену код надлежног органа да је незапослен и да нема примања нити друге повремене или привремене приходе;
– Уколико подносилац пријаве или члан породичног домаћинства остварују повремене или привремене приходе, потребно је доставити личну изјаву оверену код надлежног органа о висини повремених и привремених нето прихода.
– Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив – за запослене чланове породичног домаћинства;
– Чек од пензије за месец који претходи месецу подношења пријаве на јавни позив; у случају да Подносилац пријаве или члан његовог породичног домаћинства не остварује приходе по основу пензије, потребно је доставити потврду надлежног органа или личну изјаву оверену код надлежног органа да не остварује приходе на име пензије у Републици Србији и/или другој држави;
7) За чланове породичног домаћинства узраста од 15 до 26 година – доказ о школовању (потврда надлежне образовне иниституције о школовању), уколико ови чланови породичног домаћинства нису на школовању – доказе наведене у тачки 6. овог става (докази о приходима);
8) Доказ за породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју – Решење Комисије за категоризацију деце или мишљење интер-ресорне комисије за децу са телесним инвалидитетом или сметњама у развоју;
9) Доказ о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу – Решење надлежне Комисије о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу за члана породице са инвалидитетом;
10) Доказ о постојању болести од већег социо-медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.). Лекарски налаз не старији од годину дана;
11) За једнородитељску породицу прилаже се:
– потврда о смрти брачног друга;
– решење надлежног суда о проглашењу несталог лица за умрло;
– извод из матичне књиге рођених за децу без утврђеног очинства;
– пресуда о разводу брака или доказ о поверавању малолетног детета или деце (уколико у пресуди о разводу брака није одлучено о поверавању детета, или уколико се ради о ванбрачним партнерима чија је заједница престала да траје), а уз оба доказа потребно је приложити изјаву Подносиоца пријаве оверену код надлежног органа да се Подносилац пријаве непосредно брине о детету и да самостално обезбеђује средства за издржавање, да други родитељ не учествује или недовољно учествује у тим трошковима, а да, у међувремену, Подносилац пријаве није засновао брачну или ванбрачну заједницу;
12) Доказ о регистрованом сеоском газдинству (уколико Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства имају регистровано сеоско газдинство);
13) Оверену изјаву власника сеоске куће односно одговарајуће непокретности намењене становању на коју се односи Помоћ, да је сагласан да исту отуђи у корист Подносиоца пријаве;
14) Доказ о власништву – Лист непокретности не старији од месец дана у коме је продавац уписан као власник предметне сеоске куће и земљишта на којој се иста налази и у коме су предметна сеоска кућа и земљиште који су предмет купопродаје уписани без терета, односно у коме је сеоска кућа уписана као:
– непокретност која је преузета из земљишних књига;
– непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи; или
– непокретност изграђена са грађевинском дозволом за коју је издата употребна дозвола или;
– непокретност уписана по закону о озакоњењу објеката;
15) Потврду надлежног органа о поднетом захтеву за легализацију, односно покренутом поступку озакоњења предметне сеоске куће и уверење надлежног органа да је на земљишту на коме се налази предметна сеоска кућа дозвољена индивидуална стамбена градња (важећа информација о локацији);
16) Уколико се ради о сеоским кућама односно одговарајућим непокретностима намењеним становању које су у време подношења пријава на Јавни позив у поступку легализације/озакоњења, потребно је, најкасније до доношења Предлога листа, доставити доказ да је поступак легализације/озакоњења завршен;
17) Потврда надлежне пореске управе о измиреним пореским обавезама које су настале по основу права својине за предметну сеоску кућу и земљиште који су предмет купопродаје;
18) Фотокопију личне карте (обе стране) продавца сеоске куће, односно очитане личне карте ако је у питању биометријска лична карта са чипом;
19) Изјаву да су подносилац захтева и чланови његовог породичног домаћинства сагласни да Комисија, за потребе поступка, може извршити увид, прибавити и обрадити личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, који су неопходни у поступку одлучивања. Наведену изјаву није потребно оверавати код јавног бележника, а потписују је подносилац захтева и сви пунолетни чланови породичног домаћинства, док за малолетне чланове домаћинства изјаву потписује родитељ, односно старатељ.
Докази из става 1. овог члана подносе се у фотокопији, с тим да Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве на Јавни позив тражити оригинална документа на увид.
Поред доказа наведених у ставу 1. овог члана, Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве тражити и друге неопходне доказе ради утврђивања чињеница и околности потребних за доношење правилне и законите одлуке.
V Подношење пријава
Заинтересована лица подносе пријаву на јавни позив са потребнoм документацијом Комисији, најкасније у року од 30 (тридесет) дана од дана објављивања Јавног позива.
Пријаве се подносе у затвореној коверти, преко писарнице Управе градске општине Нови Београд, или поштом на адресу:
Градска општина Нови Београд
Булевар Михаила Пупина 167
11070 Нови Београд
(Комисија за избор корисника помоћи за побољшање услова становања повратника по основу Споразума о реадмисији кроз доделу помоћи за куповину сеоске куће са окућницом, односно одговарајуће непокретности)
са напоменом:
„Пријава на други Јавни позив СК РЕА“ – не отварати
Рок за подношење пријаве са потребним доказима је 05.12.2024. године.
Пријаве поднете након истека рока за подношење пријава из Јавног позива Комисија не разматра, већ исте решењем одбацује као неблаговремене.
Подносиоци пријава обрасце за пријављивање могу преузети у ГО Нови Беорад, први спрат, канцеларија бр. 15.
Све информације о конкурсу можете добити на тел. 011/3106-814