У општинском Центру за бригу о старима, деци и особама са инвалидитетом „Нови Београд“ одржана је радионица цртања фрактала

slika slika slika

Општински Центар за бригу о старима, деци и особама са инвалидитетом „Нови Београд“ је у сарадњи са Дар Арт центром у просторијама Центра организовао деморадионицу цртања фрактала за особе са инвалидитетом и њихове родитеље, старатеље и професионалце запослене у систему социјалне заштите, образовања и здравства који су у непосредном раду са њима.

Цртање фрактала је метод који се препоручује код допунска терапија у раду са особама са инвалидитетом јер доприноси бољој социјализацији и квалитету самоафирмације. У многобројним случајевима најбоље резултате даје породично цртање као и рад на заједничким фракталима.

Радионицу је одржала ауторка метода, руска научница, педагог и психолог Танзилија Полујахтова у оквиру Балканске конференције о фракталима која се одржава ове године у Београду.

– Тајна је у затвореним очима а не у вештини цртања или у спретности руке…затварајући очи неутрализујемо став да нисмо довољно вешти да било шта нацртамо. Пракса је показала да рад на фракталним цртежима активира неоткривене таленте и подстиче различите креативне изразе: музички, литерарни, ликовни – појаснила је ауторка.

У врло пријатној радној атмосфери више од два сата дружили су се, цртали и упознавали једни друге родитељи, деца и професионалци.

– Веома је важно отварати увек нове путеве сазнања и спознаје како код особа са инвалидитетом тако и код њихових породица и стручњака који са њима раде. Уметност и заједничко стваралаштво су пут ка реалности и драгоцен допринос промоцији иновативних приступа у раду – казала је в.д. директорка општинског центра Милка Миловановић-Минић и додала да општински Центар за бригу о старима, деци и особама са инвалидитетом „Нови Београд“ поред улоге да повезује рањиве групе грађана о којима брине са значајним актерима заједнице у процесу остваривања права и квалитетнијег функционисања у свакодневном животу, има и улогу у информисању и едукацији корисника.